לפרטים התקשרו: 077-9966554

 

נגישות לאתר: מה זה ולמה זה חשוב

בשנת 2019, היו מעל 4.54 מיליארד משתמשי אינטרנט ברחבי העולם. זה למעלה מ-59% מאוכלוסיית העולם! עם מספר כה גדול של אנשים שניגשים לאינטרנט, חשוב שאתרי אינטרנט יהיו נגישים לכולם, ללא קשר ליכולת או לקות. כאן נכנסת לתמונה נגישות אתרים. נגישות לאתר היא התרגול לוודא שכל המשתמשים יכולים לגשת ולהשתמש בכל התכונות והמידע באתר.

הפיכת האתר שלך לנגיש תועלת לא רק לבעלי מוגבלויות, אלא גם לבעלי מוגבלויות. לדוגמה, האם ידעת של 1 מכל 5 אנשים יש מוגבלות? זה יותר ממיליארד אנשים שפוטנציאל לא יכולים לגשת לאתר שלך אם הוא לא תוכנן עם נגישות בחשבון! על ידי הבטחת האתר שלך נגיש לכולם, אתה לא רק פותח את האתר שלך לקהל גדול יותר, אלא אתה גם יוצר חווית משתמש טובה יותר לכולם.

בואו נסתכל מה כוללת נגישות אתרים וכיצד תוכלו לוודא שאתר הוורדפרס שלכם עומד בתקני הנגישות של WCAG 2.0.

הנגשת אתרי אינטרנט - אקססיבל - הטובים בישראל

הנגשת אתרי אינטרנט – אקססיבל – הטובים בישראל

תקני WCAG 2.0
WCAG ראשי תיבות של Web Content Accessibility Guidelines. הנחיות אלו הן סט של סטנדרטים שמטרתם להפוך את תוכן האינטרנט לנגיש יותר לכולם, ללא קשר ליכולת או לקות. ישנן שלוש רמות של התאמה: A, AA ו- AAA. רמה A היא רמת ההתאמה הנמוכה ביותר ורמה AAA היא הגבוהה ביותר. עבור רוב אתרי האינטרנט, די בעמידה בתאימות לרמה AA.
תקני WCAG 2.0 מורכבים מארבעה עקרונות:
-ניתן להבחין: רכיבי מידע וממשק משתמש חייבים להיות ניתנים להצגה למשתמשים בדרכים שהם יכולים לתפוס – ניתנים לתפעול: רכיבי ממשק משתמש וניווט חייבים להיות ניתנים להפעלה – מובן: מידע ותפעול רכיבי ממשק המשתמש חייבים להיות מובנים – איתן: התוכן חייב להיות חזק מספיק כדי שהוא יכול להתפרש בצורה מהימנה על ידי מגוון רחב של סוכני משתמשים, כולל טכנולוגיות מסייעות לכל עיקרון יש קבוצה של קווים מנחים וקריטריונים להצלחה שיש לעמוד בהם כדי שדף אינטרנט יהיה תואם. איך להפוך את אתר וורדפרס שלך לתואם להפוך את אתר וורדפרס שלך לתואם יכול להיראות כמו משימה לא פשוטה, אבל אנחנו כאן כדי לעזור! להלן כמה טיפים כיצד תוכל להתחיל להפוך את אתר הוורדפרס שלך לנגיש יותר: השתמש בטקסט חלופי טקסט חלופי הוא טקסט המופיע במקום תמונה אם לא ניתן להציג את התמונה מכל סיבה שהיא. זה צריך לתאר את המטרה או הפונקציה של התמונה בצורה תמציתית ככל האפשר, כך שמשתמשים שאינם מסוגלים לראות את התמונה עדיין יוכלו להבין את ההקשר הסובב אותה. בהנגשת אתרים – כדי להוסיף טקסט חלופי לתמונה בוורדפרס, פשוט לחץ על התמונה והזן את הטקסט האלטרנטיבי שלך בשדה “טקסט חלופי”. הוסף כיתובים ותמלילים אם האתר שלך כולל סרטונים או קובצי אודיו, חשוב לספק כתוביות או תמלילים יחד איתם כדי שמשתמשים חירשים או כבדי שמיעה עדיין יוכלו להבין את התוכן הכלול בהם. אתה יכול בקלות להוסיף כיתובים ותמלילים לסרטונים ולקבצי אודיו באמצעות תוספים שונים כגון Easy Video Player או WP Audio Player. השתמש בכותרות כהלכה כותרות עוזרות למשתמשים לנווט בקטעי תוכן ארוכים על ידי קיבוץ חלקים יחד תחת נושאים או נושאים משותפים.

יש להשתמש בכותרות לפי הסדר מכותרת 1 (H1) לכותרת 6 (H6), כאשר H1 משמש עבור כותרות ו-H2-H6 משמש עבור כותרות משנה. אתה יכול בקלות להוסיף כותרות בוורדפרס על ידי בחירת רמת הכותרת מהתפריט הנפתח בעורך החזותי.
אל תשכח לגבי קישורים! כל הקישורים צריכים להיות בעלי מטרה ויעד ברורים, כך שהמשתמשים ידעו לאן הם יילקחו אם ילחצו עליהם. כמו כן, יש לעצב קישורים כך שיבלטו מטקסט רגיל; ניתן להשיג זאת על ידי שימוש בצבע אחר או החתמתם. אתה יכול לערוך קישורים בוורדפרס על ידי הדגשת הטקסט שברצונך לקשר ולחיצה על סמל הוספה/ערוך קישור בעורך החזותי. לחלופין, תוכל להוסיף קישורים באמצעות HTML .

מסקנה: נגישות לאתר חיונית בעולם של היום, בו למעלה מ-4 מיליארד אנשים ברחבי העולם משתמשים באינטרנט באופן קבוע. על ידי הפיכת אתר וורדפרס שלך לנגיש, אתה לא רק פותח את האתר שלך לקהל גדול יותר אלא אתה גם משפר את חווית המשתמש הכוללת עבור כל מי שמבקר באתר שלך. למרות שהאתר שלך תואם עשוי להיראות מרתיע בהתחלה, ישנם משאבים רבים זמינים כדי לעזור לך לאורך הדרך, כולל פוסט זה בבלוג! על ידי ביצוע הטיפים האלה, תוכל לוודא שאתר הוורדפרס שלך עומד בתקני WCAG 2.0 ומספק חוויה מהנה לכל המשתמשים.

שלחו הודעה
1
היי, רוצים להנגיש את האתר שלכם?
היי :)
במה אפשר לעזור?